Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/13210
Title: Model of use serious games and simulations in education: methodological approach
Other Titles: Модель використання серйозних ігор та симуляцій у навчанні: методичний підхід
Модель использования серьезных игр и симуляций в образовании: методический подход
Authors: Zolotaryova I. О.
Plokha O. B.
Золотарьова І. О.
Плоха О. Б.
Keywords: serious game
information technology
business simulation
model
educational process
gamification
learning objectives
organization of training
серйозна гра
бізнес-симуляція
моделі
гейміфікація
цілі навчання
інформаційні технології
організація навчання
ігровий процес
процес навчання
серьезная игра
бизнес-симуляция
модели
Issue Date: 2016
Citation: Zolotaryova I. О. Model of use serious games and simulations in education: methodological approach / I. О. Zolotaryova, O. В. Plokha // Системи обробки інформації. – 2016. – Вип. 4 (141), –С. 165–168.
Abstract: Работа посвящена дальнейшему развитию методологии серьезных игр. Для обеспечения эффективности серьезных игр рассмотрен вопрос о нахождении баланса между созданием игровым компонентом и приобретением результатов обучения. Для достижения такого баланса предложил концептуальную модель использования серьезных игр и моделирования в обучении.
Робота присвячена подальшому розвитку методології серйозних ігор. Для забезпечення ефективності серйозних ігор розглянуто питання щодо знаходження балансу між грою та отриманням результатів навчання. Для досягнення такого балансу запропоновано концептуальну модель використання серйозних ігор і симуляцій в навчанні.
The paper is devoted to the further development of the methodology of serious games. To ensure the effectiveness of serious games is necessary to consider the problem of finding a balance between the creation of "learning fun” acquisition of learning outcomes. To achieve this balance is offered the conceptual model of use serious games and simulations in learning. In accordance with the proposed model, a serious game have to comply with the requirements, which are combined in the following groups: information technology, organization of training, gameplay, learning process.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13210
Appears in Collections:Статті (ІС)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Золотарева 165-168 (4).pdf241,79 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.