Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/31602
Назва: Диверсифікація освітніх послуг з підвищення кваліфікації педагогічних працівників в Україні: п‘ять років реалізації
Автори: Лунячек В. Е.
Теми: диверсифікація освітніх послуг
заклад освіти
підвищення кваліфікації педагогічних кадрів
професійний розвиток
якість освіти
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Лунячек В. Е. Диверсифікація освітніх послуг з підвищення кваліфікації педагогічних працівників в Україні: п‘ять років реалізації / В. Е. Лунячек // Теорія та методика навчання та виховання. – 2023. - № 55. - С. 67˗87.
Короткий огляд (реферат): У роботі зроблено спробу висвітлити тенденції й трансформації в розвитку системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів в Україні, що відбулися у період з 2019 по 2023 рр. і є результатом унормування на загальнодержавному рівні диверсифікації відповідних освітніх послуг. У роботі представлено аналіз наукових робіт за відповідний період, які стосуються специфіки запровадження дистанційного навчання через епідемію COVID-19 та воєнний стан в Україні. Приділена увага питанням мобільності та іншим аспектам підвищення кваліфікації педагогічних працівників, що стали актуальними на фоні диверсифікації освітніх послуг. Представлені автори, які досліджували формати підвищення кваліфікації, що сприяли мотивації педагогічних працівників, поліпшенню їх психоемоціонального стану тощо. Зроблено акцент на позитивному закордонному досвіді, де процеси диверсифікації та демократизації процедур підвищення кваліфікації стали вже усталеною практикою. Наголошено на обмеженій кількості робіт, що висвітлюють фінансову складову підвищення кваліфікації, яка відчула певні зміни. Особливо це стосується запровадження ваучерних програм. Наголошено також на тому, що подальше реформування системи освіти в Україні можливе лише за умови суттєвих змін у ментальності як керівних, так і педагогічних кадрів освіти. Підкреслено роль керівника у спонуканні членів педагогічних колективів закладів освіти до активного пошуку якісних освітніх послуг з підвищення кваліфікації й трансляції відповідної інформації колегам. Окрема увага приділена необхідності подальшої розробки науково-методологічного й теоретичного підґрунтя процедур підвищення кваліфікації педагогічних працівників в умовах диверсифікації, проведенні спеціалізованих досліджень, цільових науково-комунікативних заходів із залучення всіх типів провайдерів у цій царині. Пропонується здійснювати підтримку невеликих провайдерів, що сьогодні вийшли на ринок і спроможні надавати освітні послуги високої якості. У роботі запропоновано також створити спеціальні апеляційні комісії, що дозволять педагогічному працівнику відстояти свої права на отримання освітніх послуг у того чи іншого провайдера.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/31602
Розташовується у зібраннях:Статті (ПІФП)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Лунячек стаття 2.pdf427,88 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.