Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/30677
Назва: The role of Internet resources and social media in the strategic development of tourism
Автори: Ivchenko L.
Pohuda N.
Sushchenko O.
Теми: inbound tourist flows
social media
website
Internet users
correlation and regression analysis
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Ivchenko L. The role of Internet resources and social media in the strategic development of tourism / L. Ivchenko, N. Pohuda, O. Sushchenko // Business Management. - 2023. - №4. - P. 80-101.
Короткий огляд (реферат): The article is devoted to the study of the influence of Internet resources, in particular, social networks, on the dynamics of inbound world tourist flows. A 30-year dynamic series of the number of Internet users with 5-year periods has been studied. Modeling this indicator with a linear trend made it possible to obtain estimates of the average annual increase in the number of Internet users for certain periods. The influence of the emergence and development of social networks and the most popular tourist websites on changes in the number of travelers is analyzed. Quantitative assessment of this relationship using regression analysis methods is proposed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/30677
Розташовується у зібраннях:Статті (Т)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
The role of Internet resources and social media in the strategic development of tourism.pdf321,96 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.