Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21634
Title: Управління витратами на забезпечення якості продукції підприємства
Other Titles: Управление затратами на обеспечение качества продукции предприятия
Cost management for quality assurance of the enterprise
Authors: Гаврильченко О. В.
Афанасьєва О. М.
Гаврильченко Е. В.
Афанасьева Е. Н.
Havrylchenko O. V.
Afanasieva O. M.
Keywords: якість продукції
аналіз якості продукції
витрати на якість продукції
конкурентоспроможність підприємства
качество продукции
анализ качества продукции
затраты на качество продукции
конкурентоспособность предприятия
product quality
product quality analysis
costs for product quality
competitiveness of the enterprise
Issue Date: 2019
Citation: Гаврильченко О. В. Управління витратами на забезпечення якості продукції підприємства / О. В. Гаврильченко, О. М. Афанасьєва // Економічний розвиток і спадщина Семена Кузнеця : матеріали міжнар. науково-практ. конф., 31трав. 2019 р. : тези допов. – Х. : ДІСА ПЛЮС, 2019. – С. 25–26.
Abstract: Обґрунтовано необхідність управління витратами на забезпечення якості продукції підприємства. Побудовано модель залежності темпів росту товарної продукції від частки витрат, спрямованих на підвищення якості продукції. На підставі побудованої моделі доведено, що з метою розширення товарної продукції підприємства необхідно більше уваги приділяти управлінню якістю продукції шляхом збільшення частки витрат, спрямованих на підвищення якості продукції. Обоснована необходимость управления затратами на обеспечение качества продукции предприятия. Построена модель зависимости темпов роста товарной продукции от доли расходов, направленных на повышение качества продукции. На основании построенной модели доказано, что с целью расширения товарной продукции предприятия необходимо больше внимания уделять управлению качеством продукции путем увеличения доли расходов, направленных на повышение качества продукции. The necessity of cost management for the quality assurance of the enterprise is substantiated. The model of the dependence of the growth rate of marketable products on the share of expenses aimed at improving the quality of products is constructed. On the basis of the constructed model it is proved that in order to expand the marketable products of the enterprise it is necessary to pay more attention to the quality management of products by increasing the share of expenses aimed at improving the quality of products.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21634
Appears in Collections:Статті (МБ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Havrylchenko,Afanasieva-tezis.pdf399,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.