Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21584
Title: Концепція трансформування функцій маркетингу на засадах інноваційної економіки
Other Titles: Концепция трансформации функций маркетинга на основе инновационной экономики
The conception of transformation of marketing functions on the basis of innovative economy
Authors: Проскурніна Н. В.
Проскурнина Н. В.
Proskurnina N. V.
Keywords: інноваційна економіка
концепція
трансформація
функції маркетингу
персоніфікація
канали збуту
цифрова взаємодія
бізнес модель
инновационная экономика
концепция
трансформация
функции маркетинга
персонификация
каналы сбыта
цифровое взаимодействие
бизнес-модель
innovative economy
conception
transformation
marketing functions
personification
sales channels
digital interaction
business model
Issue Date: 2019
Citation: Проскурніна Н. В. Концепція трансформування функцій маркетингу на засадах інноваційної економіки / Н. В. Проскурніна // БІЗНЕС-ІНФОРМ. – 2019. - № 2. - С. 308-316.
Abstract: Метою статті є побудова концепції трансформування функцій маркетингу операторів роздрібної торгівлі на засадах інноваційної економіки. Визначено основні засади та ознаки національної інноваційної економіки. Запропоновано концептуальну схему трансформації маркетингових функцій операторів роздрібної торгівлі. Простежено трансформацію маркетингових функцій у роздрібній торгівлі із застосуванням бізнес-моделі О. Остервальдера. Запропоновано сучасні маркетингові інструменти, які дозволяють залишатися операторам роздрібної торгівлі конкурентоспроможними та передбачати потреби споживачів. Наведено основні сучасні тенденції трансформації функцій маркетингу в умовах інноваційного розвитку роздрібної торгівлі. Целью статьи является построение концепции трансформации функций маркетинга операторов розничной торговли на основе инновационной экономики. Определены основные принципы и признаки национальной инновационной экономики. Предложена концептуальная схема трансформации маркетинговых функций операторов розничной торговли. Рассмотрена трансформация маркетинговых функций в розничной торговле с применением бизнес-модели А. Остервальдера. Предложены современные маркетинговые инструменты, позволяющие операторам розничной торговли оставаться конкурентоспособными и предусматривать потребности потребителей. Приведены основные современные тенденции трансформации функций маркетинга в условиях инновационного развития розничной торговли. The article is aimed at building a conception of transformation of marketing functions of retail trade operators on the basis of innovative economy. It is indicated that in the basis of innovative development of retail trade operators lies the construction of such a marketing model of management, which will facilitate the improvement of efficiency and quality of the services provided. The basic principles and characteristics of the national innovation economy are defined. A conceptual scheme of transformation of marketing functions of the retail trade operators is proposed. The transformation of marketing functions in retail trade with application of the business model by A. Osterwalder is considered. The modern marketing instruments are proposed to allow retail trade operators to remain competitive and to look ahead towards the needs of consumers. The basic modern tendencies of transformation of functions of marketing in conditions of innovative development of retail trade are provided.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21584
Appears in Collections:Статті (МЕМ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КОНЦЕПЦІЯЕКОНОМІКИ.pdf403,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.