Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21177
Title: Дослідження сприйняття іноземними студентами освітнього середовищ як інструмент внутрішнього забезпечення якості
Other Titles: Исследование восприятия иностранными студентами образовательной среды как инструмент внутреннего обеспечения качества
Research of perception of foreign students educational environment as a tool of internal quality assurance
Authors: Полякова Г. А.
Єрмоленко О. А.
Полякова А. А.
Ермоленко А. А.
Poliakova H. A.
Yermolenko O. А.
Keywords: освітнє середовище
підготовка іноземних студентів
дослідження сприйняття освітнього середовища
якість освіти
внутрішнє забезпечення якості
educational environment
preparation of foreign students
study of the perception of the educational environment
quality of education
internal quality assurance
Issue Date: 2018
Citation: Полякова Г. А. Дослідження сприйняття іноземними студентами освітнього середовищ як інструмент внутрішнього забезпечення якості / Г. А. Полякова, О. А. Єрмоленко // Всеукр-й науково-практ. журнал «Директор школи, ліцею, гімназії» – Спеціальний тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – К.: Гнозис, 2018. – № 6. – Кн. 2. – Том ІІІ (81). –548 с. – С. 446– 460.
Abstract: Робота присвячена проблемі забезпечення якості освітнього середовища підготовки іноземних студентів. Висвітлено результати емпіричного дослідження якості компонентів освітнього середовища закладу вищої освіти (ціннісно-орієнтаційного, соціально-психологічного, змістовно-методичного, організаційно-діяльнісного, інформаційно-комунікаційного, просторово-предметного), задоволеності якістю освіти. Виявлені ресурси розвитку та поліпшення якості освітнього середовища. Визначені процеси внутрішнього забезпечення якості підготовки іноземних студентів, серед яких дослідження сприйняття освітнього середовища відіграє роль інформаційного підґрунтя. Работа посвящена проблеме обеспечения качества образовательной среды подготовки иностранных студентов. Представлены результаты эмпирического исследования качества компонентов образовательной среды высшего ученого заведения (ценностно-ориентационного, социально-психологического, содержательно-методического, организационно-деятельностного, информационно-коммуникационного, пространственно-предметного), удовлетворенности качеством предоставления образовательных услуг и качеством образования. Выявлены ресурсы развития и улучшения качества образовательной среды. Определены процессы внутреннего обеспечения качества подготовки иностранных студентов, среди которых исследование восприятия образовательной среды играет роль информационной основы. Professional training of foreign students is carried out in the educational environment of the institution of higher education. The perception of the educational environment affects the motivation, attitude, behavior and quality of student learning in the educational process. The purpose of the article - survey results highlight the quality of the educational environment of higher education institutions based on a survey of foreign students on that basis determine ways to ensure quality educational environment for foreign students. The work is presented the results of the empirical study of the quality of the components of the educational environment of the institution of higher education (value-orientation, social-psychological, content-methodical, organizational-activity, informational-communication, spatial-subject), satisfaction with the quality of education. Discovered resources development and improving the quality of the educational environment. The study of the perception of foreign students by the educational environment creates an informational basis for the implementation of the basic processes and procedures for the internal quality assurance of professional training in a higher education institution.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21177
Appears in Collections:Статті (СЕ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Полякова Єрмоленко 2018.pdf274,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.