Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/20764
Title: Максимизация прибыли предприятия в процессе рекламной деятельности
Other Titles: Максимізація прибутку підприємства в процесі рекламної діяльності
Enterprise profits maximizing in the process of promotional activities
Authors: Полякова Я. А.
Полякова Я. О.
Polyakova Y. O.
Keywords: параметрический анализ
выручка от рекламной кампании
эластичность спроса
максимизация прибыли предприятия
параметричний аналіз
виручка від рекламної кампанії
еластичність попиту
максимізація прибутку підприємства
parametric analysis
revenue from an advertising campaign
elasticity of demand
company's profits maximization
Issue Date: 2003
Citation: Полякова Я. А. Максимизация прибыли предприятия в процессе рекламной деятельности / Я. А. Полякова // Економіка розвитку. – 2003. – №2 (26). – С. 80–84.
Abstract: В статье рассмотрены механизмы взаимодействия микроэкономических показателей деятельности предприятия под воздействием рекламы. Параметрический анализ выручки от рекламной компании и постоянных и переменных затрат, связанных с проведением рекламы, с учетом эластичности спроса по цене позволяет определить точку максимизации прибыли предприятия. У статті розглянуті механізми взаємодії мікроекономічних показників діяльності підприємства під впливом реклами. Параметричний аналіз виручки від рекламної компанії й постійних і змінних витрат, пов'язаних із проведенням реклами, з урахуванням еластичності попиту за ціною дозволяє визначити момент максимізації прибутки підприємства. The article discusses mechanisms of enterprise microeconomic indicators interaction under the influence of advertising. Parametric analysis of revenue from advertising company, fixed and variable costs associated with conduct of advertising, taking into account the elasticity of demand for the price allows to determine the point of maximizing enterprise profits.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/20764
Appears in Collections:Статті (МЕМ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.