Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/18391
Title: Аналіз структурних компонент системи електронного навчання
Other Titles: Анализ структурных компонентов системы электронного обучения
Analysis of structural components of the electronic education system
Authors: Климнюк В. Є.
Климнюк В. Е.
Klymniuk V. Y.
Keywords: структурні компоненти
електронне навчання
інструментальні засоби
інформаційний простір
предметна область
структурные компоненты
электронное обучение
инструментальные средства
информационное пространство
предметная область
Issue Date: 2017
Citation: Климнюк В. Є. Аналіз структурних компонент системи електронного навчання / В. Є. Климнюк // Scientific Journal «ScienceRise» – 2017. – №10(39). - С. 28-30.
Abstract: В дослідженні запропоновано методичний підхід до структуризації системи електронного навчання. Сформовано перелік учасників освітнього процесу в системі електронного навчання і проведено їх детальний аналіз. Досліджено специфічні риси інструментальних засобів і інформаційного простору E-learning. Спроектовано структуру предметної області E-learning, на основі якої можна приймати рішення про координацію процесів, які мають місце при застосуванні електронного навчання.
В исследовании предложен методический подход к структуризации системы электронного обучения. Сформирован список участников образовательного процесса в системе электронного обучения и проведения их детальный анализ. Исследована специфические черты инструментальных средств и информационного пространства E-learning. Спроектирован структуру предметной области E-learning, на основе которой можно принимать решение о координации процессов, которые имеют место при применении электронного обучения.
The research proposes a methodical approach to structuring the e-learning system. The list of participants in the educational process in the system of electronic learning has been formed and their detailed analysis has been carried out. The specific features of the tools and information space of E-learning are explored. The structure of the subject area of E-learning has been designed, on the basis of which it is possible to make decisions on the coordination of the processes taking place in the application of e-learning.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18391
Appears in Collections:Статті (КСіТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Статья Климнюк.pdf466,96 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.