Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/14714
Title: Лінгводидактичні погляди Л. Булаховського
Other Titles: Лингводидактические взгляды Л. Булаховского
L. Bulakhovskyi’s Linguodidactic Views
Authors: Черемська О. С.
Черемская О. С.
Cheremska O. S.
Keywords: Л. Булаховський
Харківська філологічна школа
лінгводидактика
методика
компаративістський підхід
Л. Булаховский
Харьковская филологическая школа
лингводидактика
компаративистский подход
L. Bulakhovskyi
Kharkiv philological school
linguodidactics
methodology
comparative approach
Issue Date: 2016
Citation: Черемська О. С. Лінгводидактичні погляди Л. Булаховського / О. С. Черемська. // «Tradiție și inovație în cercetarea filologică». Сonferința științifică internațională. – Volumul І / Том І. – 27 octombrie 2015 / 27 окт. 2015. – Bălți, 2016. – С.109 – 112.
Abstract: У статті проаналізовано один із напрямів (лінгводидактичний) наукових пошуків видатного українського вченого Л.А. Булаховського. Досліджено праці мовознавця, у яких висвітлено питання методики викладання мови як окремої дисципліни, розглянуто наукову концепцію викладання мов у навчальних закладах різного типу. Схарактеризовано погляди на проблему паралельного вивчення мов – рідної та нерідної, яке базується на використанні прийомів зіставлення і протиставлення мовних явищ.
В статье анализируется одно из направлений (лингводидактическое) научных поисков выдающегося украинского ученого Л.А. Булаховского. Исследуются работы языковеда, в которых осве¬ща¬ется вопрос методики преподавания языков как отдельной дисциплины, рассматривается научная кон¬цепция преподавания языков в учебных заведениях разного типа. Дана характеристика взглядов на проблему параллельного изучения языков – родного и неродного, которое базируется на использовании приёмов сопоставления и противопоставления языковых явлений.
The article analyzes one of scientific research directions (linguodidactic) of outstanding Ukrainian scientist L.A. Bulakhovskyi. The linguist’s works, which highlight the issue of language teaching methodology as a discipline are explored, the scientific concept of language teaching in educational institutions of different types the considered. Views on the problem of parallel language learning – native and non-native, that is based on the use of methods of comparison and contrast of linguistic phenomena are studied.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14714
Appears in Collections:Статті (УМПІГ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
сheremska_statja._Булаховський.PDF412,02 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.