Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/28276
Назва: Суб'єктивне благополуччя як системоутворюючий чинник толерантності особистості
Автори: Афанасьєва Н. Є.
Теми: суб’єктивне благополуччя
толерантність
здобувачі вищої освіти
особистість
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Афанасьєва Н. Є. Суб'єктивне благополуччя як системоутворюючий чинник толерантності особистості / Н. Є. Афанасьєва // Наукові перспективи. - 2022. - № 8(26). - С. 359-371.
Короткий огляд (реферат): Складна геополітична ситуація у світі та, зокрема, в Україні потребує від кожної особистості певного ставлення до себе та оточуючих. Одним з пріоритетних завдань сучасної психології є формування толерантного ставлення до різних категорій людей та розвиток почуття суб’єктивного благополуччя. В першу чергу це стосується дітей, підлітків та юнаків. Здобувачі вищої освіти потребують особливої уваги з боку фахівців-психологів, оскільки знаходяться на унікальному етапі особистісного розвитку, коли остаточно формуються загальнолюдські цінності, сенси, моральні якості тощо. Взаємозв’язок толерантності особистості та суб’єктивного благополуччя обумовлений тим, що сучасна людина прагне до внутрішньої психологічної гармонійності, яка передбачає, в тому числі, прийняття себе та інших, створення позитивного міжособистісного простору для ефективного спілкування, продуктивної спільної діяльності. Суб’єктивне благополуччя це динамічне переживання, яке обумовлюється задоволеністю основних потреб особистості в різних сферах її життя; наявністю стійких цілей та ресурсів для їх досягнення; психологічною близькістю з іншими людьми тощо. Позитивне ставлення до власної особистості та до інших людей – один з важливих індикаторів психологічної гармонійності. Результати проведеного дослідження показали, що різні складові толерантності здобувачів вищої освіти корелюють із суб’єктивним благополуччям, а саме: соціальна толерантність має прямий кореляційний зв'язок з такими параметрами, як напруженість і чутливість, значущість соціального оточення і ступінь задоволеності повсякденною діяльністю; толерантність як риса особистості корелює із щастям і ступенем задоволеності повсякденною діяльністю; загальна толерантність має пряму взаємозалежність з ознаками, які супроводжують основну психоемоційну симптоматику і самооцінкою здоров'я; комунікативна толерантність корелює із щастям, напруженістю і чутливістю, значущістю соціального оточення і ступенем задоволеності повсякденною діяльністю. Ці дані потребують подальшого аналізу та уточнень з урахуванням сучасних трансформацій українського суспільства.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/28276
Розташовується у зібраннях:Статті (СЕ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Афанасьєва_Стаття_НП.pdf271,6 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.