Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21345
Title: Integration chat-bota @ribs_karkas_bot with expert system
Authors: Burdaev V. P.
Бурдаєв В. П.
Бурдаев В. П.
Keywords: chatbots
agents
messages
knowledge base
expert system
чат-боти
агенти
повідомлення
база знань
експертна система
Issue Date: 2019
Citation: Burdaev V. P. Integration chat-bota @ribs_karkas_bot with expert system: монографія / V. P. Burdaev // Інформаційні системи та технології / за заг. ред. В.С. Пономаренка. – Х. : ПП «Стиль-іздат», 2019. – С. 37‒ 51.
Abstract: The paper presents the results of integrating the chatbot @ribs_karkas_bot with an expert system for organizing online consultation. A description of the architecture and implementation of the chat bot messenger TELEGRAM in an expert system based on the system "KARKAS" ‒ a tool for building models of knowledge bases. The structure of the interaction of chatbot and agents of the expert system in the online mode is considered. An example of an online consultation of an expert system in the medical subject area is given. В роботі представлені результати інтегрування чат-бота @ribs_karkas_bot з експертною системою для організації консультування в режимі онлайн. Дано опис архітектури і реалізація імплементації чат-бота месенджера TELEGRAM в експертну систему на базі системи "КАРКАС" - інструментальний засіб для побудови моделей баз знань. Розглянуто структуру взаємодії чат-бота і агентів експертної системи в онлайн режимі. Наведено приклад онлайн консультації експертної системи в медичній предметної області.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21345
Appears in Collections:Монографії (ІС)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7_3_ua_Бурдаев_моно.pdf1,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.