Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/29820
Title: Управління скороченням браку продукції промислового підприємства: теоретичний і практичний аспекти
Authors: Ястремська О. М.
Keywords: управління
якість
брак
правило Парето
діаграма Ісікави
типова послідовність визначення причин браку
навчання персоналу
Issue Date: 2023
Citation: Ястремська О. М. Управління скороченням браку продукції промислового підприємства: теоретичний і практичний аспекти / О. М. Ястремська // Проблеми економіки. - 2023. - №1. - С.111 – 129.
Abstract: Конкурентоспроможність підприємств залежить не тільки від ефективного використання економічних ресурсів, просування бренду продукції, а й від задоволення потреб споживачів у якісній продукції. Тому суб’єкти господарювання повинні приділяти увагу виробництву продукції без відхилень від стандартів і норм, без браку, що дозволить їм вигравати у конкурентній боротьбі на ринку. Це підтверджує актуальність тематичної спрямованості статті та її своєчасність. Метою статті є узагальнення теоретичних понять процесу управління якістю продукції та розроблення рекомендацій на прикладі промислового підприємства потокового типу виробництва із зменшення браку продукції. Об’єктом є процес управління якістю продукції та зменшенням браку. Предметом є теоретичні положення, методи, методичні та практичні рекомендації з управління якістю продукції промислових підприємств, спрямованих на зменшення відсотку бракованої. Основними методами, використаними у статті, є загальнонаукові методи пізнання: аналізу і синтезу, теоретичного узагальнення, монографічний, структурно-логічний та системний аналізи, спеціальні методи дослідження: статистичного аналізу, експертного опитування, правило Парето, метод Ісікави, графічний метод. Основними результатами, викладеними у статті є такі. На основі узагальнення наукової літератури запропоновано визначення поняття якості. Під якістю доцільно розуміти забезпечення якості кожного виду економічного ресурсу, що дозволяє здійснити якісний перебіг бізнес-процесів й здійснити виробництво продукції, що задовольняє потреби споживачів і забезпечена їх платоспроможним попитом. Тобто продукція, яка має брак, за своїми технічними або якісним характеристиками не відповідає її стандарту і не здатна виконувати передбачувані функції. Бракованою може бути визнана продукція на будь-якій стадії виробництва і операціях виробничого циклу. На прикладі досліджуваного промислового підприємство розглянута статистика невідповідності та браку продукції у найважливішому виробничому підрозділі, робота якого схарактеризується суттєвим відсотком браку, за поопераційним і вихідним контролем. За правилом Парето виявлено основні причини браку та побудовано діаграми Ісікави за найсуттєвішими двома причинами. У відповідності з діаграмами Ісікави, запропоновано заходи з попередження невідповідності і браку продукції за двома основними причинами і п’ятьма розділами: обладнання; система контролю; персонал; сировина; умови праці. Розроблено уніфіковану типову послідовність визначення причин відхилень та браку за 16 етапами. Запропоновано використання методів навчання персоналу промислового підприємства для покращення якості продукції та зменшення браку.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/29820
Appears in Collections:Статті (МЛІ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Ястремська_Олена_каф МЛІ.pdf2,55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.