Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/25738
Назва: The comparative analysis of challenges to the national education systems in Bulgaria and Ukraine (on the example of the tourism and IT sectors)
Автори: Lyubenov G.
Zyma O. G.
Brusiltseva H. M.
Dekhtyar N. A.
Pohuda N. V.
Теми: national education system
tourism industry
IT sector
employment
innovations
virtual tourism services
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Lyubenov G. The comparative analysis of challenges to the national education systems in Bulgaria and Ukraine (on the example of the tourism and IT sectors) / G. Lyubenov, O. Zyma, H. Brusiltseva et al // SHS Web Conf. Second International Conference on History, Theory and Methodology of Learning (ICHTML 2021). ‒ 2021. ‒ Volume 104. https://doi.org/10.1051/shsconf/202110401005
Короткий огляд (реферат): The article offers an overview of the global trends in education that have emerged during the 2020 economic recession; provides a retrospective analysis of the change in economic formations during the 1990s, which still influences the business environment and national education systems in post-socialist countries; analyses the structure of tourism flows in Bulgaria and Ukraine in the recent pre-crisis period; distinguishes the changes between local tourism markets in both countries and consequent demands to HEIs, training the workforce for domestic and international companies; outlines the IT services market in Bulgaria and Ukraine from the side of employment generating; points out the discrepancy between the requests to developers of IT solutions at the local level and the orders of transboundary corporations, which are the largest employers today for the economies in transition.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/25738
Розташовується у зібраннях:Статті (Т)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
shsconf_ichtml2021_01005_copy.pdf337 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.