Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/25356
Title: Прогнозування попиту на органічну продукцію у домогосподарств із різним рівнем доходу
Authors: Шиян Д. В.
Герасименко Ю. С.
Велієва В. О.
Остапенко Р. М.
Keywords: органічна продукція
прогнозування ринку
хлібобулочна продукція
доходи домогосподарств
витрати домогосподарств
ціна органічної продукції
моделювання залежностей
Issue Date: 2021
Citation: Шиян Д. В. Прогнозування попиту на органічну продукцію у домогосподарств із різним рівнем доходу / Д. В. Шиян, Ю. С. Герасименко, В. О. Велієва та ін. // Інвестиції: практика та досвід. ‒ 2021. ‒ №8. ‒ С. 16-23. DOI: 10.32702/2306-6814.2021.8.16
Abstract: Досліджуються проблеми прогнозування ринку органічної продукції на хлібопродукти та борошно в Україні. Підкреслюється, що споживачі в Україні можуть бути прихильні до вибору органічної продукції з точки зору її ціни та споживчих якостей. Однак значний рівень витрат на продукти харчування в структурі витрат населення значно обмежує коло потенційних споживачів. Водночас ринок органічної продукції в Україні має тенденції до зростання. Метою дослідження є прогнозування та оцінка ринків органічної продукції на хліб та хлібобулочні вироби виходячи з ціни на таку продукцію та доходів домогосподарств. В якості методів дослідження було використано моделювання та прогнозування залежностей з допомогою регресійного аналізу. Об'єктом дослідження виступили результати опитування домогосподарств відносно рівня доходів та витрат на продукти харчування. Статистичне опитування охопило 8051 домогосподарства. Використовувались також дані по цінах на органічні хлібобулочні вироби та борошно в Україні. Було встановлено, що в середньому ціна на органічне продукцію по обраній групі товарів перевищувала ціни на звичайну продукцію у 3,05 рази. Відмічається, що цей факт суттєво обмежує ринок даної продукції. Виходячи із встановленої залежності між доходами домогосподарств та середніми цінами споживання хлібопродуктів та борошна, було здійснено моделювання можливої зміни кількості потенційних споживачів. При питомій вазі органічних хлібопродуктів та борошна у структурі споживання на рівні 10% кількість потенційних споживачів буде коливатись по домогосподарствам з різним рівнем доходу від 24,4% до 15,7% від загальної чисельності. При ситуації, коли питома вага цього виду продукції досягне 50%, у структурі споживання кількість потенційних споживачів ще більш скоротиться у різних групах домогосподарств від 2,7% до 0,5%. Підкреслюється, що активізація цього ринку є неможливою без зміни цінової політики. Суттєва різниця в цінах знач но обмежує розширення кола споживачів органічних хлібопродуктів та борошна.
URI: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/25356
Appears in Collections:Статті (ЕПОБ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шиян Д.В. ПРОГНОЗУВАННЯ ПОПИТУ НА ОРГАН_ЧНУ.pdf746,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.