Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/14227
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorБарыбина Л. Н.-
dc.contributor.authorБоровская О. Ю.-
dc.contributor.authorРепко Е. А.-
dc.contributor.authorБарибіна Л. М.-
dc.contributor.authorБоровська О. Ю.-
dc.contributor.authorРепко О. О.-
dc.contributor.authorBarybina L. N.-
dc.contributor.authorBorovskaja O. Y.-
dc.contributor.authorRepko E. A.-
dc.date.accessioned2016-10-24T11:07:00Z-
dc.date.available2016-10-24T11:07:00Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationБарыбина Л.Н. Использование индивидуального подхода в физическом воспитании студентов на занятиях различной направленности / Л. Н. Барыбина, О. Ю. Боровская, Е. А. Репко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія №15. «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури/фізична культура і спорт/» 36 Наукових праць / За ред. Г.М. Арзютова. – К:Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2016. – Випуск 5 (75) 16. – С. 6-10.en_US
dc.identifier.urihttp://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14227-
dc.description.abstractВ статье показано влияние авторской методики индивидуализации физического воспитания на физическое и функциональное состояние студентов, занимающихся силовыми видами спорта и единоборствами. Представлена возможность практического применения методики индивидуализации физического воспитания в высших учебных заведениях. В исследовании приняли участие 152 студента. Установлено, что для успешного построения учебно-тренировочного процесса, необходимо учитывать особенности структуры психофизиологических возможностей и физической подготовленности студентов. Определено, что у студентов экспериментальных групп улучшились показатели функциональных, психофизиологических возможностей и физической подготовленностиen_US
dc.description.abstractУ статті показано вплив авторської методики індивідуалізації фізичного виховання на фізичний і функціональний стан студентів, що займаються силовими видами спорту і єдиноборствами. Представлена можливість практичного застосування методики індивідуалізації фізичного виховання у вищих навчальних закладах. У дослідженні взяли участь 152 студента. Встановлено, що для успішної побудови навчально-тренувального процесу, необхідно враховувати особливості структури психофізіологічних можливостей і фізичної підготовленості студентів. Визначено, що у студентів експериментальних груп покращилися показники функціональних, психофізіологічних можливостей і фізичної підготовленостіen_US
dc.description.abstractIt is shown the influence of the author's technique of individualization of physical education on physical and functional condition of the students involved in power sports and combat sports in this article. It was shown the possibility of practical application of technique of individualization of physical education in universities. Author's technique of individualization of physical education of students of higher educational establishments includes a: the distribution of students in sport specialization in accordance with their individual characteristics, and the individualization of the educational process in each section. The study involved 152 students. It was determined the index level of physical and functional readiness, psychophysiological possibilities of students and it was conducted a factor analysis of 21 indicators of complex testing. It was established that it is necessary to take into account the structural features of the psychophysiological features and physical fitness of students for the successful construction of the training process, and to develop adequate training programs for students. It was defined, that it was improved functional performance, psycho physiological capabilities and physical readiness of the students of the experimental groups. It is shown that the application of the author's methodology of individualization of physical education in power sports and combat sports helps to optimize the learning process and improve physical condition. It is of great importance carrying out of employment according to the level of readiness and the predisposition of students for effective training, physical development and health improvementen_US
dc.language.isoruen_US
dc.publisherВид-во НПУ імені М.П.Драгомановаen_US
dc.subjectстудентыen_US
dc.subjectметодикаen_US
dc.subjectсиловые виды спортаen_US
dc.subjectединоборстваen_US
dc.subjectиндивидуализацияen_US
dc.subjectпсихофизиологияen_US
dc.subjectстудентиen_US
dc.subjectметодикаen_US
dc.subjectсилові види спортуen_US
dc.subjectєдиноборстваen_US
dc.subjectіндивідуалізаціяen_US
dc.subjectпсихофізіологіяen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjecttechniqueen_US
dc.subjectindividualizationen_US
dc.subjectpsychophysiologyen_US
dc.subjectpower sportsen_US
dc.subjectcombat sportsen_US
dc.titleИспользование индивидуального подхода в физическом воспитании студентов на занятиях различной направленностиen_US
dc.title.alternativeВикористання індивідуального підходу у фізичному вихованні студентів на заняттях різної спрямованостіen_US
dc.title.alternativeUsing of individual approach to physical training of students in activities of different directivityen_US
dc.typeArticleen_US
Располагается в коллекциях:Статті (ЗСЖіБЖ)



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.