Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/570
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorШумська Г. М.-
dc.contributor.authorШумская А. Н.-
dc.contributor.authorShumska G. M.-
dc.date.accessioned2012-06-05T10:49:08Z-
dc.date.available2012-06-05T10:49:08Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationШумська Г.М. Розвиток організаційних структур маркетингу на промислових підприємствах: автореф. дис. ... канд. екон. наук. 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності) / Г.М. Шумська.-Х., 2008. - 28 с.en_US
dc.identifier.urihttp://repository.hneu.edu.ua/jspui/123456789/570-
dc.description.abstractДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Харківський національний економічний університет, Харків, 2008. У дисертації подано результати теоретичних досліджень і методичного забезпечення розвитку організаційних структур маркетингу на промислових підприємствах. Уточнено систему принципів розвитку маркетингової діяльності завдяки введенню додаткових – інноваційності, пріоритетності, оперативності та інформаційного забезпечення. Удосконалено порядок визначення й оцінки латентних факторів, що вливають на організацію і розвиток маркетингової діяльності промислових підприємств. На основі аналізу й узагальнення теоретичних підходів удосконалено класифікацію функцій організаційних структур маркетингу завдяки введенню нових класифікаційних ознак та виділенню нових видів функцій за існуючими ознаками класифікації. Запропоновано методичний підхід до вибору раціональної організаційної структури маркетингу за допомогою функціонально-вартісного аналізу маркетингових підрозділів на промислових підприємствах. Розроблено методичний підхід до вибору форм кадрового забезпечення організаційних структур маркетингу на промислових підприємствах завдяки створенню матриці кадрового забезпечення розвитку організаційної структури маркетингу. Запропоновано організаційне забезпечення адаптації маркетингових функцій до динамічного зовнішнього середовища промислового підприємства завдяки створенню в організаційній структурі управління підприємством “групи кадрового моніторингу”.en_US
dc.description.abstractThe thesis is competed for a scientific degree Candidate of Science in Economics in a speciality 08.00.04 – economy and management of enterprises (by economic activity categories). – Kharkiv National University of Economics, Kharkiv, 2008. In the thesis are submitted the results of theoretical researches and methodical recommendations for maintenance of development the organizational structures of marketing at an industrial enterprises. The system of principles of realization of marketing activity is specified at the expense of introduction the additional principles of development of organizational structures of marketing, to which the principles innovative, efficiency and information maintenance concern. The order of definition and estimation of the latent factors is advanced which influence efficiency of development of organizational structures of marketing at an industrial enterprises, due to introduction of a new stage in factor analysis providing a regrouping of set of the factors of internal environment of the enterprise in such blocks: organizational-technological, financial and economic and marketing. On the basis of the analysis and generalization of the theoretical approaches the classification of functions of organizational structures of marketing due to introduction of new classification attributes and allocation of new functions to existing attributes of classification is advanced: external and internal, minor and duplicating, unnecessary and superfluous. The methodical approach to a choice of rational organizational structure of marketing with the help of realization of the functional-cost analysis of marketing divisions at an industrial enterprises is offered. The methodical approach to a choice of the forms of personnel maintenance of organizational structures of marketing at the industrial enterprises is developed on the basis of creation of a matrix of personnel maintenance of development of organizational structure of marketing, which takes into account structure of marketing functions and time interval of their performance. The application of such approach will allow to prove expediency of use of the modern forms of personnel maintenance of marketing divisions – outsourcing, leasing of the personnel, services consulting of the companies in conditions of dynamic external environment. The organizational maintenance of adaptation of marketing functions by dynamic external environment due to creation in organizational structure of operation of business “groups monitoring of personnel” is offered, which structure includes the competent experts of functional divisions and which expediently to subordinate to the chief of marketing division.en_US
dc.language.isouken_US
dc.publisherХНЕУen_US
dc.subjectорганізаційна структура маркетингуen_US
dc.subjectлатентні факториen_US
dc.subjectфункції організаційної структури маркетингуen_US
dc.subjectвибір раціональної організаційної структури маркетингуen_US
dc.subjectфункціонально-вартісний аналізen_US
dc.subjectматриця кадрового забезпечення розвитку організаційної структури маркетингуen_US
dc.subject“група кадрового моніторингу”en_US
dc.subjectорганизационная структура маркетингаen_US
dc.subjectлатентные факторыen_US
dc.subjectфункции организационной структуры маркетингаen_US
dc.subjectвыбор рациональной организационной структуры маркетингаen_US
dc.subjectфункционально-стоимостный анализen_US
dc.subjectматрица кадрового обеспечения развития организационной структуры маркетингаen_US
dc.subject“группа кадрового мониторинга”en_US
dc.subjectorganizational structure of marketingen_US
dc.subjectlatent factorsen_US
dc.subjectfunctions of organizational structure of marketingen_US
dc.subjectchoice of rational organizational structure of marketingen_US
dc.subjectfunctional-cost analysisen_US
dc.subjectmatrix of personnel maintenance of development of organizational structure of marketingen_US
dc.subject“group monitoring of personnel”en_US
dc.titleРозвиток організаційних структур маркетингу на промислових підприємствахen_US
dc.title.alternativeРазвитие организационных структур маркетинга на промышленных предприятияхen_US
dc.title.alternativeDevelopment of Organizational Structures of Marketing at an Industrial Enterprisesen_US
dc.typeOtheren_US
dc.subject.udcУДК 658.8 (043.3)en_US
Располагается в коллекциях:2008 рік



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.