Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/6439
Title: СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ "КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ"
Authors: Кандиба К. О.
Keywords: маркетинг
ринок
торгівля
конкуренція
конкуренти
конкурентоспроможність
конкурентні сили
конкурентна боротьба
Issue Date: 2014
Publisher: ХНЕУ ім. С. Кузнеця
Citation: Кандиба К.О. Сутність поняття "конкурентоспроможність" / К.О. Кандиба // Управління розвитком. - 2014. - №4. - С. 68 - 69
Abstract: Розкрито сутність конкурентоспроможності, проаналізовано погляди вчених щодо визначення понять "конкурентоспроможність"; розглянуто основні конкурентні сили для визначення позиції організації в конкурентній боротьбі.
Раскрыта сущность конкурентоспособности, проанализированы взгляды ученых относительно определения понятия "конкурентоспособность"; рассмотрены основные конкурентные силы для определения позиции организации в конкурентной борьбе.
The essence of competitiveness is revealed, views of scientists on definitions of concept "competitiveness" are analysed, basic competitive forces to determine the positions of the organisation competition in struggle.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6439
Appears in Collections:№ 4-2014



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.