Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/23030
Название: Greenwashing as a form of modern eco-marketing
Авторы: Astakhova I. E.
Reznikova T. O.
Astakhova E. V.
Ключевые слова: target consumers
ecological marketing and its strategies
greenwashing types and tools
systematic approach
greenwashing countermeasures
Дата публикации: 2020
Библиографическое описание: Astakhova I. E. Greenwashing as a form of modern eco-marketing / I. E. Astakhova, T. O. Reznikova, E. V. Astakhova // Acta Innovations – 2020 – no. 34. - Р. 5-12. URL: https//doi.org/10.32933/Actainnovations.34.1 – ISSN 2300 - 5599 . 2019 RIC Pro-Akademsa – CC.BY
Краткий осмотр (реферат): The articlereveals the features of the modern world economy related to the environmental protection and analyzes development trends of ecological production traded internationally. It systematizes the main consumer groups of ecological products and various ecological marketing strategies used by different companies. The paper focuses on such a form of pseudo ecological marketing as greenwashing and highlights a set of tools that negatively affect the attitude of consumers to eco-products. A systematic approach to counter greenwashing including directions at the legislative, professional and public level in the domestic market of ecological productsis proposed.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/23030
Располагается в коллекциях:Статті (МЕМ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Стаття з Резніковой.pdf2,17 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.