Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/18041
Title: Особливості професійної культури викладачів університету: ціннісний підхід
Other Titles: Особенности профессиональной культуры преподавателей университета: ценностный подход
Features of professional culture of university teachers: value-based approach
Authors: Близнюк Т. П.
Blyznyuk T. P.
Keywords: базові цінності
термінальні цінності
інструментальні цінності
методика Рокіча
ціннісний підхід
базовые ценности
терминальные ценности
инструментальные ценности
методика Рокича
ценностный поход
basic values
terminal values
instrumental values
Rokich's approach
value-based approach
Issue Date: 2017
Citation: Близнюк Т. П. Особливості професійної культури викладачів університету: ціннісний підхід / Т. П. Близнюк // International Scientific Conference From the Baltic to the Black Sea: the Formation of Modern Economic Area: Conference Proceedings, August 19th, 2017. Riga, Latvia: Baltija Publishing. 196 pages.  С. 98-101.
Abstract: Метою даного дослідження є оцінка та аналіз професійної культури викладачів ВНЗ (на прикладі ХНЕУ ім. Семена Кузнеця) на основі аналізу структури систем цінностей викладачів з використанням методики Рокіча. Як свідчать результати найбільш значимі цінності-цілі для респондентів це конкретні цінності («здоров’я», «щасливе сімейне життя», «матеріально забезпечене й комфортне життя» та «активне й діяльне життя») та цінності приватного життя («любов» та «щасливе сімейне життя»).
Целью данного исследования является оценка и анализ профессиональной культуры преподавателей вузов (на примере ХНЭУ им. Семена Кузнеца) на основе анализа структуры систем ценностей преподавателей с использованием методики Рокича. Как свидетельствуют результаты наиболее значимые ценности-цели для респондентов это конкретные ценности («здоровье», «счастливая семейная жизнь», «материально обеспеченная и комфортную жизнь» и «активное и деятельное жизни») и ценности частной жизни («любовь» и «счастливая семейная жизнь»).
The purpose of this study is to evaluate and analyze the professional culture of university teachers (by the example of Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics) on the basis of the analysis of the structure of teacher value systems using Rokich’s approach. As the results show, the most significant values-goals for respondents are specific values ("health", "happy family life", "financially secure and comfortable life" and "active and active life") and values of private life ("love" and "happy family life").
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18041
Appears in Collections:Статті (МБ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Близнюк Т.П._тези_Рига.pdf309,54 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.