Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/13212
Title: Вплив соціальних каналів на просування освітніх послуг
Other Titles: Влияние социальных каналов на продвижение образовательных услуг
Social channels impact on the promotion of educational services
Authors: Ушакова І. О.
Ушакова И. А.
Ushakova I. O.
Keywords: освітні послуги
ринок освітніх послуг
вищий навчальний заклад
абітурієнт
опитування
соціальні мережі
образовательные услуги
рынок образовательных услуг
высшее учебное заведение
абитуриент
опрос
социальные сети
educational services
market of educational services
higher education
enrollee
a survey
social networks
Issue Date: 2016
Citation: Ушакова І. О. Вплив соціальних каналів на просування освітніх послуг / І. О. Ушакова // Системи обробки інформації. – 2016. – Вип. 4 (141). – С. 188–192.
Abstract: The role of educational services of Ukraine is showed in the global competitiveness. The specificity of educational services, the structure of the market and characteristics of its subjects is reviewed. Analysis of the survey on the impact of the various channels on the awareness of students of higher education held. The advantage of the social impact of the channel from the very close environment shows the entrant, namely parents, friends, classmates. The need to promote the use of new educational services social media substantiated.
Показана роль образовательн ых услуг в мировой конкурентоспособности Украины. Рассмотрена специфика образовательной услуги, структура рынка образовательных услуг и характеристика его субъектов. Проведен анализ результатов опроса о влиянии различных каналов на осведомленность абитуриентов о высшем учебном заведении. Показано преимущество влияния социального канала из самого близкого окружения абитуриента, а именно родителей, знакомых, одноклассников. Обоснована необходимость использовать для продвижения образовательных услуг новых социальных медиа.
Показана роль освітніх послуг в світовій конкурентоспроможності України. Розглянута специфіка освітньої послуги, структура ринку освітніх послуг та характеристика його суб’єктів. Проведений аналіз результатів опитування щодо впливу різних каналів на обізнаність абітурієнтів щодо вищого навчального закладу. Показана перевага впливу соціального каналу з найбільш ближчого оточення абітурієнта, а саме батьків, знайомих, однокласників. Обґрунтована необхідність використовувати для просування освітніх послуг нових соціальних медіа.
URI: http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13212
Appears in Collections:Статті (ІС)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ушакова 188-192 (4).pdf293,75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.